XVIII
Buddha 2004.08.03. 02:03
1. A Buddha megkérdezte: Mit gondolsz, ó, Szubhúti, rende1kezik-e a Tathágata testi szemmel? 2. Szubhúti azt felelte: Így van, ó, Buddha, a Tathágata rendelkezik testi szemmel.
3. A Buddha megkérdezte: Mit gondolsz, ó, Szubhúti, rendelkezik-e a Tathágata isteni szemmel? 4. Szubhúti azt felelte: Így van, ó, Buddha, a Tathágata rendelkezik isteni szemmel.
5. A Buddha megkérdezte: Mit gondolsz, ó, Szubhúti, rendelkezik-e a Tathágata bölcsesség-szemmel? 6. Szubhúti azt felelte: Így van, ó, Buddha, a Tathágata rendelkezik bölcsesség-szemmel. 7. A Buddha megkérdezte: Mit gondolsz, ó, Szubhúti, rendelkezik-e a Tathágata a Tan szemével? 8. Szubhúti azt felelte:
Így van, ó, Buddha, a Tathágata rendelkezik a Tan szemével. 9. A Buddha megkérdezte: Mit gondolsz, ó, Szubhúti, rendelkezik-e a Tathágata egy buddha szemével? 10. Szubhúti azt felelte: Így van, ó, Buddha, a Tathágata rendelkezik egy buddha szemével. 11. A Buddha megkérdezte: Mit gondolsz, ó, Szubhúti, használta-e a Tathágata az "ahány homokszem van a hatalmas Gangesz folyóban" kifejezést a homokszemekre? 12. Szubhúti azt felelte: Így van, ó, Buddha, a Tathágata használta a homokszemek kifejezést. 13. A Buddha megkérdezte: Mit gondolsz, ó, Szubhúti, ha oly sok Gangesz folyó lenne, mint ahány homokszem van a hatalmas Gangesz folyóban; s ha annyi világ lenne, mint ahány homokszem ezekben van, akkor sok világ lenne? 14. Szubhúti azt felelte: Így van, ó, Buddha, így van, akkor e világok száma nagy lenne. 15. Akkor a Buddha mondá: Ahány lény található együttvéve azokban a világokban, én mindegyikük összetett gondolatmenetét ismerem. És miért? Mert amirő1 gondolatmenetként, bizony, gondolatmenetként volt szó, ó, Szubhúti, azt a Tathágata nem-gondolatmenetként hirdette, ezért neveztük gondolatmenetnek És miért?
16. Mert, ó, Szubhúti, a múltbeli gondolat nem ragadható meg, a jövőbeli gondolat nem ragadható meg, és a jelenlegi gondolat sem ragadható meg.
Vissza
|