Dharma : Pradnyápáramitá Upadésa |
Pradnyápáramitá Upadésa
Árjadéva 2006.11.16. 22:47
(kissé rövidített) Forrás: Machig Labdrön and the Foundations of Chöd by Jérôme Edou. Fordítás: Hadházi Zsolt
Mesterkéltségtől és szennyezettségtől mentes [önálló] éberségen keresztül Ismerd fel tudatodat, mint a szamszára és nirvána gyökere. Nem terméke okoknak és feltételeknek, Születetlen, természetesen nyugodt, természete az üresség.
Ezért minden jelenségre nézve, Összetett vagy nem összetett [anyagi és képzelt], A karmikus hatás akár jó, akár rossz, Ne változtass semmit sem rögzített viszonyítássá vagy támasztékká, Még annyit se, mint egy részecske.
A Pradnyápáramitá jelentését Nem máshol kell keresni: benned létezik. Nem valódi és jellegek nélküli, A [tudat] természete a nagy tiszta fény.
Sem külső sem belső, sem isten sem ördög, Nincs a szamszára körforgásában, sem a nirvána túljában, Nem megtestesült és nem üres: [A tudat] mentes bármiféle kettős jelenségtől. Ez a Buddha igazi szándéka, hibátlan nem kitalált nézete. Ha hasonlatot keresel, akkor olyannak mondható, mint a tér.
A legfelsőbb módszer [a tudat természetének felismeréséhez], A tér és éberség egyesítése. Mikor így összekevered a teret és az éberséget, Önállóan megtisztítod a rögzült fogalmakat Mint a valóság és a jellegek, tagadás és megalapozás, És az olyanság, a dharmatá igazságában tartózkódsz, Az alany-tárgy felfogás kettősségétől mentesen.
Mikor test és tudat így van [természetes állapotukban], További közbeavatkozás nélkül friss éberség kel fel, Egészen az üres tér határáig terjedően, Ebben a nagy tágasságban mélyülj el korlátok és határok nélkül.
Akkor egy olyan tudatállapotot fogsz tapasztalni Ami mentes mindenféle támasztéktől, mindenféle alaptól, Egy sehol sem tartózkodó éberséget, Nem merül el az öt halmazban vagy bármely külső tárgyban.
Elhagyatott helyekre menve Mikor istenek és ördögök [vágy és utálat] mágikus jelenségei bukkannak fel, Válaszd el az éberséget az anyagi testtől. Az anyagi test olyan, mint egy kő: semmi sem árthat neki; És a tudatnak nincs igazi léte, mivel térhez hasonló. Akkor ki vagy mi sérülhetne meg? Ezen elmélkedve maradj az olyanságban, aggály és félelem nélkül.
Ragaszkodás egy elméleti tételhez akadály. Nem-kettős, önmegszabadított a végső természete [a tudatnak]. Végy menedéket a valóság lényegében És hozd létre a megvilágosodásra irányuló tudatot.
|