[28-9] [8-1] [Archívum]
Kedves Zen gyakorló Szangha!
Both Eszternek hívnak, zent gyakorlok az Eredeti Fény templomban és idén végeznék pszichológia szakon.
A tanulmányaimat és gyakorlatot egyesíteni szeretném, mert úgy látom, ha a tan és gyakorlat ötvöződhet a pszichológiai munkában, akkor tudok majd a legigazabbul pszichológusként segíteni a hozzám érkezőknek.
Ez okból szakdolgozatomat témáját is a két terület egyesítésére irányítottam. Ebben van szükségem az Önök segítségérere, a Szangha segítségére. Kérdőívek mentén ez élet értelmességéről, céljairól teszek fel kérdéseket. Szerintem érdekes kérdések. Ha rá tud szánni egy egy gyakorló 10-15 percet, azzal minden segítséget megad, hogy közelebb kerüljek ehhez a célhoz.
Íme a kérdőív linkje:
|
Ami mindíg kicsúszik a szorításból:
az a Szellem,
s ami itt marad,-
azt felöltöztetik az elemek és az alkonyok,
holt íriszéért csatát vívnak a keselyük, -
De ha a Játék, dárdaként következetes,
a paradox haldoklás
Elpusztíthatattlanná teheti.
|
Get in touch with this Web site if you require professional writing online. Buy essays from the agency that wins your trust.
2009.03.02 02:56 Gábor Minden érző lény jólétét kívánni nem azonos az álszent finomkodással, a sűrű bocsánatkérésekkel, vagy az igazság eltorzításával (sem a dogmák, sem azok ellentétének irányába).
Buddha az igazságot tanította, amit ő saját tapasztalatai alapján felismert. Te biztosan nagyon jól tudod, hogy miről olvastál és hallottál eddig, hogy mi az, amit tanultál, és bizonyára el tudnád mondani, és talán tanítani is tudnád. De nem azt teszed, amit Buddha, hanem azt mondod, amit Buddha tett. A zen kulcsa pedig még véletlenül sem a szavakban van. A zenről beszélni a zen ellenére van. Ha érted, mit jelent az, amikor Buddha felmutatott egy virágot, akkor tudod azt is, miért csak egyvalaki értette meg. Aki hallgatni akarja a zen tanításait, az nem a zen útján jár. Aki beszélni akar róla, az sem.
Egy kicsit olyan ez, mint az anarchisták szervezete. Az anarchizmus a tudatos szervezettség hiányában kibontakozó természetes állapotról szól, és minden szervezet, ami eköré létrejön, épp ennek alapvető célját sérti meg. Hasonlóképpen minden zen tanítás is a zen ellenére van, noha kétségtelen, hogy tanítás nélkül a zen nem terjedne. Az Internet korában pedig elkényelmesedünk, és feláldozunk bizonyos általános értékeket saját személyes értékeink javára, mint ahogy feláldozzuk a "jó példával jár elöl" eszméjét a kényelemért, amit az "otthon ülve, fórumra írva tanítás" téves hozzáállása jelent. Biztosra veszem, hogy nem azért vagy itt, hogy taníts, és nem a zen átadása a célod, hanem csupán a beszélgetés, ahogy nekem is, ezért ezt ne vedd magadra.
Amit mondani akarok ezzel, az egyszerű. A zen alapköve a pillanatnyi cselekvés tökéletes megélése, anélkül, hogy bármilyen dolognak, eseménynek, mozdulatnak vagy egyébnek gondolatban jelentést, tulajdonságot adnánk. Így hát az olvasmányok nem vezethetnek a zen elmélyüléséhez, sem pedig másmilyen tanulmányok. Csakis a zen gyakorlása vezet a zen elmélyüléséhez. Bár nem vagyok kiváló emberismerő, nagyon sokat kommunikálok Interneten, írásban, és bizonyos tulajdonságokat felismerek, bármilyen stílusban is jussanak tudomásomra. Az egyik ilyen tulajdonság a félelem, ami abból fakad, hogy tévedünk. A legkönnyebb megoldás az efféle félelem eloszlatására a dogmákba temetkezés, amikor az ember azt gondolja, hogy mivel valamit már 2500 éve leírtak, az bizonyára igaz. És ha kedvére valónak találja, akkor beleássa magát, és minden mást kizár a világból, csak azt tartja meg, amiről az írás szól. Minden szava, minden szándéka abból táplálkozik. Csak ő maga nem. A fordulat ebben ott van, amikor az ember a halálos ágyán, amikor már nincs mit vesztenie, végre be meri vallani magának, hogy a félelmét valójában soha nem győzte le, csupán elfedte. Eltakarta valamivel, ami lefoglalta azokat a gondolatait, amiket a félelmén gondolkodásra használt előtte.
Nagyon sokan élnek így. A buddhizmus azonban, és még egy-két vallás, illetőleg némely filozófia, feltehetően helyesen látja a lényeget abban, hogy az emberi elmét nem elnyomni, hanem felszabadítani kell. Azokat a dolgokat, amik elfedik, fel kell ismerni, el kell távolítani, hogy ami a mélyben van, végre kiszabaduljon és érvényesüljön. Olyan ez, mint a részecskefizika. Sok részecske együtt csak parányi (fizikai) energia leadására képes, ám egyetlen részecske alkotóelemei is mérhetetlenül hatalmas (nukleáris) energiát rejtenek. A dogmák merev követése sohasem vezethet el ehhez. Csakis a megkérdőjelezés révén juthatunk el az igazsághoz. És mennyivel volna nagyobb az igazság, ha Buddha tanításában találnánk meg, mint ha annak ellenkezőjében? Miért volna fontosabb valakinek a tanítása, mint az igazság? Buddha útját választva milliók útját tagadjuk meg és utasítjuk el, az általunk felfedezett igazság nevében, és ha valaki más útját választjuk, akkor is. Azok az emberek, akik spirituális útra törekednek, csakis az igazsághoz ragaszkodhatnak, amit megértés nélkül nem tapasztalhatnak meg. És az igazság nem lesz kevésbé igaz attól, hogy nem Buddha mondta el először, hanem Kiss Pista, vagy hogy nem számozod és címkézed meg a dolgokat. El kell döntened, hogy buddhista akarsz-e lenni, vagy az igazságot akarod-e megismerni, és a saját életedet akarod tökéletesebbé tenni. És amikor megengeded magadnak, hogy félj az ismeretlen tudástól, hogy félj attól, hogy amiben addig hittél, az megdől majd az új ismeretek fényében, akkor válsz képessé arra, hogy felfogd, mit is tanított Buddha. És talán épp az ő tanításaiban fogod megismerni az igazságot - de addig biztosan nem, amíg rejtőzködésre használod.
A zen a tökéletesség felfedezése a lét természetes folyásában. Hogy lehetne felfedezni a tökéletességet olyasmiben, ami mindig változik? Hogy lehet mindig tökéletes az, ami egyszer ilyen, máskor olyan? A tökéletesség új definíciójára van szükség, nem arra, hogy a nézeteink és a tanult dolgaink közül az egyiket elnyomjuk. Az új definíció tükrében az egyik természetszerűen tévesnek fog mutatkozni, persze fontos, hogy az új definíció ne mutasson hamisnak olyasmit, amiről tudhatjuk, hogy igaz. Át kell értékelnünk olyan alapvető dolgokat, mint a jó és a rossz, a helyes és a helytelen, a cselekedet, a cél, az ok és az eszköz, és át kell fogalmaznunk az ezekkel kapcsolatos definícióinkat. Nagyon fájdalmas szembesülni azzal, hogy mindaz, amiben hittünk, talán tévedés, vagy hogy még ha meg is találjuk a megoldást valamire, az nem marad örökké annak a valaminek a megoldása, mert a világ változik. A múlandóság minden dolog alaptermészete. Nem létezik olyan tanítás, ami mindig megállja a helyét. Ahogy az energiamegmaradás törvénye, az egyik legszilárdabb, legáltalánosabb fizikai törvény is sérül olykor-olykor egy parányi időre, úgy Buddha tanításait sem lehet szilárd merevséggel befogadni. A rugalmasság, a hullámzás a világ természete. Ha odafigyelsz a természetre, felismerheted mindazt, amit Buddha felismert, és nem csak tudni, hanem átélni is fogod azt, amit ő tanított. Vagy talán kiderül majd számodra, hogy nem volt igaza. És akkor mi van? Az egész RÓLAD szól, az emberről, az érző lényről, és nem Buddháról, aki 2500 éve halott. Magadért kell tudnod megtenni, ezért csak azt kell megtenned, amiről tudod, hogy neked jó - és nem azt, amiről tudod, hogy jó lenne, ha örömmel és könnyedséggel meg tudnád tenni, de nem tudod.
Senki sem lesz jobb ember attól, hogy a saját természete ellen tesz. |
Áldást és Békét mindenkinek |
Háh... Így majd' másfél év után megint idetévedtem, és látom, hogy azóta nem is élt a fórum :) De visszaolvasva még ma is igazat adok magamnak :) Persze ez lényegtelen. |
Sziasztok!
Nagyon jó ez az oldal ,köszönjük Asus .Csak így tovább. |
Istenem, hát ez nagyon szánalmas volt, még tőled is, és kétség kívül igazoltad mindazt, amit elmondtam az előzőekben.
Nem kell sajnálnod, nem szorulok rá.
Inkább azzal foglalkozz, hogy vajon amit te mondasz, az tényleg igaz-e. Azt állítani Gautama Sziddhárdáról, hogy nem halt meg, mert nem is született, egy éktelen baromság. Ha Buddhát és Gautamát két külön entitásnak tartod, az is baromság.
Amiről te beszélsz, szerintem sokkal távolabb áll a buddhizmustól és a buddha-természettől, mint amiről én beszéltem, de különösebben nem érdekel, hogy ezzel egyetértesz-e, vagy sem.
Legyen meg az örömöd, nem folytatom tovább a reagálásokat a hozzászólásaidra, mert a korlátoltságod miatt nincs értelme. |
BOCS. A HELYESÍRÁSI HIBÁKÉRT PL: KEZDTEM, NINCSEN, HOGY |
tudod miért keztem el az egészet? mert ha másnak az írását kritizálod akkor a tiéd az biztos a helyes út! de nem így van! HISZEN FOGALMAD SINCSEN BUDDHA TANÍTÁSÁRÓL ,AMIT MONDASZ AZ NEM BUDDHIZMUS!!! AZÉRT KÉRTEM ELNÉZÉST HOGY NE FOLYTASD TOVÁBB AZT AMIT ELKEZDTÉL IRNI . HISZEN A ZEN AZ NEM AZ AMIRŐL BESZÉLSZ ÉS HA TOVÁBB IRSZ ILYEN HÜLYESÉGEKET AKKOR NAGYON ROSSZ KÖVETKEZMÉNYE LESZ CSAK MEG AKARTALAK VÉDENI ATTÓL HOGY NE VEZESD MAGADAT ÉS AZ ÉRZŐLÉNYEKET FÉLRE!!!!! NEM A SZEMÉLYISÉGED ELLEM VAN HANEM AZ ELLEN,HOGY FÉLRE VEZETED AZ ÉRZŐLÉNYEKET ÉS MAGADAT IS! VALÓJÁBAN SAJNÁLAK!!! BUDDHÁNAK NICSEN SZÜLETÉSE ÉS HALÁLA. TELJESEN MEGSZÜNTETTE A SZÜLETÉS ÉS A HALÁL SZAKASZÁNAK A SZENVEDÉSÉT ÉS A FINOM SZÜLETÉS ÉS HALÁL SZENVEDÉSÉT IS , AKKOR HOGYAN HALHAT MEG BUDDHA HISZEN SZÜLETÉSE SINCSEN! DE MINDÍG AZ ÉRZŐLÉNYEKKEL VAN EGYÜTT! TEHÁT HA AZT MONDOD, HOGY BUDDHA 2500 ÉVVEL EZELÖTT MEGHALT AKKOR RÁGALMAZOD BUDDHÁT! MÁSIK SZEMPONTBÓL A VALÓDI BUDDHA TEST AZ A CHAN, ZEN MAGA A VALÓDI TUDAT ! AMI EREDENDŐEN NEM SZÜLETIK ÉS NEM MÚLIK EL! DHARMAKÁJA
HA RÁGALMAZOD BUDDHÁT TÉNYLEG ROSSZ KÖVETKEZMÉNYE LESZ!
DE NEM CSODÁLKOZOK HOGY ILYENEKET ÍRSZ HISZEN OLYAN NAGY MESTEREK IS FÉLRE VEZETIK AZ ÉRZŐLÉNYEKET ÉS SAJÁT MAGUKAT IS AKIKNEK TÖBB MILLIÓ TANÍTVÁNYUK VAN!!!
SAJNÁLAK TÉNYLEG SAJNÁLAK.!! NEM TUDOD,HOGHY MIT TESZEL. NEM AKARLAK TANÍTANI ÉS NEM IS ÁLL SZÁNDÉKOMBAN KIOKTATNI TÉGED!!!!! AZ ÉRZŐLÉNYEK MIATT VÁLASZOLTAM!!! HA KÜLSŐ ÚTIAK ÍRNAK ILYENEKET AMIT BUDDHIZMUSKÉNT TERJESZTENEK AZ EGY NAGYON SZÖRNYÜ CSELEKVÉS! VALÓJÁBAN A KÜLSŐ ÚTIAKAT NAGYON SAJNÁLOM!!!! |
Minden érző lény jólétét kívánni nem azonos az álszent finomkodással, a sűrű bocsánatkérésekkel, vagy az igazság eltorzításával (sem a dogmák, sem azok ellentétének irányába).
Buddha az igazságot tanította, amit ő saját tapasztalatai alapján felismert. Te biztosan nagyon jól tudod, hogy miről olvastál és hallottál eddig, hogy mi az, amit tanultál, és bizonyára el tudnád mondani, és talán tanítani is tudnád. De nem azt teszed, amit Buddha, hanem azt mondod, amit Buddha tett. A zen kulcsa pedig még véletlenül sem a szavakban van. A zenről beszélni a zen ellenére van. Ha érted, mit jelent az, amikor Buddha felmutatott egy virágot, akkor tudod azt is, miért csak egyvalaki értette meg. Aki hallgatni akarja a zen tanításait, az nem a zen útján jár. Aki beszélni akar róla, az sem.
Egy kicsit olyan ez, mint az anarchisták szervezete. Az anarchizmus a tudatos szervezettség hiányában kibontakozó természetes állapotról szól, és minden szervezet, ami eköré létrejön, épp ennek alapvető célját sérti meg. Hasonlóképpen minden zen tanítás is a zen ellenére van, noha kétségtelen, hogy tanítás nélkül a zen nem terjedne. Az Internet korában pedig elkényelmesedünk, és feláldozunk bizonyos általános értékeket saját személyes értékeink javára, mint ahogy feláldozzuk a "jó példával jár elöl" eszméjét a kényelemért, amit az "otthon ülve, fórumra írva tanítás" téves hozzáállása jelent. Biztosra veszem, hogy nem azért vagy itt, hogy taníts, és nem a zen átadása a célod, hanem csupán a beszélgetés, ahogy nekem is, ezért ezt ne vedd magadra.
Amit mondani akarok ezzel, az egyszerű. A zen alapköve a pillanatnyi cselekvés tökéletes megélése, anélkül, hogy bármilyen dolognak, eseménynek, mozdulatnak vagy egyébnek gondolatban jelentést, tulajdonságot adnánk. Így hát az olvasmányok nem vezethetnek a zen elmélyüléséhez, sem pedig másmilyen tanulmányok. Csakis a zen gyakorlása vezet a zen elmélyüléséhez. Bár nem vagyok kiváló emberismerő, nagyon sokat kommunikálok Interneten, írásban, és bizonyos tulajdonságokat felismerek, bármilyen stílusban is jussanak tudomásomra. Az egyik ilyen tulajdonság a félelem, ami abból fakad, hogy tévedünk. A legkönnyebb megoldás az efféle félelem eloszlatására a dogmákba temetkezés, amikor az ember azt gondolja, hogy mivel valamit már 2500 éve leírtak, az bizonyára igaz. És ha kedvére valónak találja, akkor beleássa magát, és minden mást kizár a világból, csak azt tartja meg, amiről az írás szól. Minden szava, minden szándéka abból táplálkozik. Csak ő maga nem. A fordulat ebben ott van, amikor az ember a halálos ágyán, amikor már nincs mit vesztenie, végre be meri vallani magának, hogy a félelmét valójában soha nem győzte le, csupán elfedte. Eltakarta valamivel, ami lefoglalta azokat a gondolatait, amiket a félelmén gondolkodásra használt előtte.
Nagyon sokan élnek így. A buddhizmus azonban, és még egy-két vallás, illetőleg némely filozófia, feltehetően helyesen látja a lényeget abban, hogy az emberi elmét nem elnyomni, hanem felszabadítani kell. Azokat a dolgokat, amik elfedik, fel kell ismerni, el kell távolítani, hogy ami a mélyben van, végre kiszabaduljon és érvényesüljön. Olyan ez, mint a részecskefizika. Sok részecske együtt csak parányi (fizikai) energia leadására képes, ám egyetlen részecske alkotóelemei is mérhetetlenül hatalmas (nukleáris) energiát rejtenek. A dogmák merev követése sohasem vezethet el ehhez. Csakis a megkérdőjelezés révén juthatunk el az igazsághoz. És mennyivel volna nagyobb az igazság, ha Buddha tanításában találnánk meg, mint ha annak ellenkezőjében? Miért volna fontosabb valakinek a tanítása, mint az igazság? Buddha útját választva milliók útját tagadjuk meg és utasítjuk el, az általunk felfedezett igazság nevében, és ha valaki más útját választjuk, akkor is. Azok az emberek, akik spirituális útra törekednek, csakis az igazsághoz ragaszkodhatnak, amit megértés nélkül nem tapasztalhatnak meg. És az igazság nem lesz kevésbé igaz attól, hogy nem Buddha mondta el először, hanem Kiss Pista, vagy hogy nem számozod és címkézed meg a dolgokat. El kell döntened, hogy buddhista akarsz-e lenni, vagy az igazságot akarod-e megismerni, és a saját életedet akarod tökéletesebbé tenni. És amikor megengeded magadnak, hogy félj az ismeretlen tudástól, hogy félj attól, hogy amiben addig hittél, az megdől majd az új ismeretek fényében, akkor válsz képessé arra, hogy felfogd, mit is tanított Buddha. És talán épp az ő tanításaiban fogod megismerni az igazságot - de addig biztosan nem, amíg rejtőzködésre használod.
A zen a tökéletesség felfedezése a lét természetes folyásában. Hogy lehetne felfedezni a tökéletességet olyasmiben, ami mindig változik? Hogy lehet mindig tökéletes az, ami egyszer ilyen, máskor olyan? A tökéletesség új definíciójára van szükség, nem arra, hogy a nézeteink és a tanult dolgaink közül az egyiket elnyomjuk. Az új definíció tükrében az egyik természetszerűen tévesnek fog mutatkozni, persze fontos, hogy az új definíció ne mutasson hamisnak olyasmit, amiről tudhatjuk, hogy igaz. Át kell értékelnünk olyan alapvető dolgokat, mint a jó és a rossz, a helyes és a helytelen, a cselekedet, a cél, az ok és az eszköz, és át kell fogalmaznunk az ezekkel kapcsolatos definícióinkat. Nagyon fájdalmas szembesülni azzal, hogy mindaz, amiben hittünk, talán tévedés, vagy hogy még ha meg is találjuk a megoldást valamire, az nem marad örökké annak a valaminek a megoldása, mert a világ változik. A múlandóság minden dolog alaptermészete. Nem létezik olyan tanítás, ami mindig megállja a helyét. Ahogy az energiamegmaradás törvénye, az egyik legszilárdabb, legáltalánosabb fizikai törvény is sérül olykor-olykor egy parányi időre, úgy Buddha tanításait sem lehet szilárd merevséggel befogadni. A rugalmasság, a hullámzás a világ természete. Ha odafigyelsz a természetre, felismerheted mindazt, amit Buddha felismert, és nem csak tudni, hanem átélni is fogod azt, amit ő tanított. Vagy talán kiderül majd számodra, hogy nem volt igaza. És akkor mi van? Az egész RÓLAD szól, az emberről, az érző lényről, és nem Buddháról, aki 2500 éve halott. Magadért kell tudnod megtenni, ezért csak azt kell megtenned, amiről tudod, hogy neked jó - és nem azt, amiről tudod, hogy jó lenne, ha örömmel és könnyedséggel meg tudnád tenni, de nem tudod.
Senki sem lesz jobb ember attól, hogy a saját természete ellen tesz. |
Tisztelet Gábor! Elnézést kérek! |
Azt látom, hogy nagyon igyekszel valamilyen tanításokat az életedre meg a stílusodra erőltetni, csak egy fikarcnyi természetesség se érződik a soraidból, ezért nem hiszem, hogy te ezt a saját természeted kifejezéseként teszed. Olvastad valahol, hogy mindenkinek van buddha-természete, meg hogy a buddhák ilyenek és olyanok, és ezért te is igyekszel úgy csinálni. De ettől még nem leszel buddha. Ha azt gondolod, hogy a zen útja Buddha tanításainak bemagolásával kezdődik, akkor semmit se tudsz a zenről, de a buddhizmusról se. Az egész teljesen hasztalan, ha magadra kell erőltetned, és nem belőled fakad. Inkább vagyok önmagam fél emberként, mint fél ember azért, mert nem vagyok önmagam. Ez is zen.
És azt se tudom, mi az a prazsdnya, meg a gong an. |
Tisztelet Gábor! Magyarul zenek van fordítva kínaiul chan, ami a 8. tudatosságot jelenti Prazsdnya bőlcsességet. Amikor világos lesz,hogy mi is az a 8.tudatosság. A zent azt ki tanította szerinted? nem Sakyamuni Buddha? Az első gong an ami a zenre utal az amikor magasba emelt egy virágot. Nem okoskodásból írtam és ha ez gondolod, miatta szenvedésed megjelent akkor bocsánatot kérek! Mind a 6 létben "voltunk" már, végtelen életeken keresztűl. Buddha tanításait mind meglehet érteni és megkell tapasztalni bebizonyítani. Bocsánat többet nem fogok okoskodni. lehet,hogy jobb mert csak rontok a helyzeten! Elnézést! |
Én nem tudom, mi az a 6. tudatosság, 8. tudatosság, 7. tudatosság, hogy mi az a 8 tudatnak 5 funkciója, meg mi az a 18 tartomány. Te tudod? Jó neked. Jutottál valamire azzal, hogy tudod ezeket?
Köszönöm a biztató szavakat, hogy még akár a pokolra is eljuthatok, olyan messze még úgyse voltam.
Nem látom be, miért magyaráznám félre Buddha tanításait, amikor egy szót se írtam Buddha tanításairól. |
Ha jelen van egy test azt úgy értettem aktív test és nem holtest |
Tisztelt Gábor! Amit írtál az nem a helyes út! Hiszen azt hiszed hogyha nem lesz már gondolatod akkor megszabadultál. Ha a 6. tudatosságot akarod megszüntetni az még nem a megszabadulás hiszen a 6. tudatosság 5 féle esteben megtud szünni és mégsem szabadultunkmeg! A VALÓDI TUDATOD másnéven 8. tudatosság az nem attól nem fog különböztetni, hogy a 6. tudatosságot elkezdjük lecsendesíteni. A VALÓDI TUDAT EREDETILEG NEM KÜLÖNBÖZTET ÉS NEM A GYAKORLÁS RÉVÉN FOG NEM KÜLÖNBÖZTETŐVÉ VÁLNI! Máskülönben ha a 6. tudatosságot lecsendesítjük és azt hisszük, hogy nem különböztet persze ez hibás hiszen nincsen olyan, hogy nem különböztet csak nem fogalmiként jelenik meg a különböztetés. Ha találkozunk a szüleinkkel akkor ha nem is jelenik meg fogalmiként,hogy ő az anyukánk ...... már megkülönböztetjük hiszen honnan tudnánk, hogy ki is ő. Hogyan tudnánk enni ha nem lenne különböztetés. Hiszen mind a 8 tudatosságnak van 5 alapfunkciója és ha jelen van egy test akkor mind az 5 funkció egyszerre működik. Van érintkezés , akarat, érzet észlelés amik a tudássaál egyenlő és van a döntés. mind a 8 tudatosságnak vannak ezek a funkciói. Még van 5 egyébb funkció ami a 8. tudatosságnak nincsen csak az első 6 tudatosságnak és a 7. tudatosságnak csak az utolsó funkció van. Másszóval ha megakarsz szabadulni akkor a 7. tudatosságot kell megszüntetni ez az állapot a mikor a hinajána gyakorló eléri az Árhát szintet és megszünteti a 18 tartományt. De valójában a VALÓDI TUDATOT MÁSNÉVEN A 8. TUDATOSSÁGOT NEM TUDJA MEGSZÜNTETNI HISZEN AZ EREDETILEG ÖNMAGÁBAN LÉTEZIK ÉS SEMMI NEM TUDJA ELPUSZTÍTANI. Amiről te irtál az csak egyfajta meditációnak az állapota és nem bölcsesség! A TELJES MEGSZABADULÁSHOZ PRAZSDNYA BÖLCSESSÉG SZÜKSÉGES AMI ÁTJUTAT A TÚLSÓ PARTRA persze magába foglal meditációs erőt és nem meditációs állapotot. Amiről te írtál annak az állapota még mindíg benne van a 6 létforgatag születés és halál szakaszában.
Ez az írás nem személyiséged ellen írtam hanem amit írtál hiszen félre vezeted az érzőlényeket ami miatt még pokolba is kerülhetsz. Hiszen félre magyarázod SAKYAMUNI BUDDHÁNAK tanítását! Lehet, hogy azt fogod hinni semmi köze ahoz amit írtam az írásodhoz. |
Huike zen tanításai és más, ugyanezen személy által fordított írások (és talán másikak is) rettenetes, borzalmas nyelvtani problémákkal vannak tele.
Gondolkodom, és rájövök, hogy a gondolkodás egy hegy, aminel a lábánál egy tó van. Ezen a hegyen mászkálok fel-alá, miközben mindig más magasságból szemlélem a környezetemet. Egyszer aztán ráébredek, hogy nem a helyes magasságot kell megtalálnom, hanem a hegytől kell megszabadulnom. Aztán a tópartot keresem, ahol egyszerre látszik a tó feneke és a hegy csúcsa, és minden, ami közöttük van. És amikor megtalálom, akkor mit kezdjek velük? Érdekel is engem, hogy mi van a hegycsúcson, amikor én lent vagyok a lábánál? Érdekel is engem, hogy mi van a tó fenekén, amikor én a partról nézek bele? Nem érdekel. De én a parton állok. És a partról látszik a hegycsúcs és a tó feneke is. Ezért nézem őket. Ez a zen. |
szerinted te a helyes úton, haladsz? és ha igen hogyan tudod bizonyítani,hogy egy mester a helyes úton halad? vagy te a helyes úton jársz? |
[28-9] [8-1] [Archívum]
|