A zazen dala
Hakuin Ekaku 2004.11.03. 16:30
Minden érző lény lényegileg Buddha.
Ahogy a víz és a jég, nincs jég víz nélkül;
érző lények nélkül nincsenek Buddhák.
Nem tudván, milyen közel van az igazság,
távol keressük azt – milyen szomorú!
Olyanok vagyunk, mint aki a vízben
szomjúságtól szenvedve kiáltozik.
Olyanok vagyunk, mint a gazdag ember fia
aki elvándorolt a szegények közé.
Újraszületünk a Hat Birodalomban,
mert elvesztünk a tudatlanság sötétjében.
Egyre távolabb és távolabb megyünk
a sötétben, hogyan leszünk valaha is
szabadok születéstől és haláltól így?
A mahájána zazen gyakorlatára
nincs szó azt teljességében dicsőíteni.
A Hat Páramitá, mint adakozás,
fogadalmak megtartása, és más
jó cselekedetek, mint Buddha nevének
mantrázása, megbánás és szellemi fejlődés,
mind visszatér a zazen gyakorlatához.
Még az is, aki csak egyszer ült zazenben,
meglátja az összes karma megszűnését.
Sehol sem fognak találni gonosz utakat
és a Tiszta Föld nem lesz messze.
Ha csak egyszer is nyitott szívvel figyelünk
erre az igazságra, majd dicsőítjük és örömmel
magunkhoz öleljük, mennyivel inkább akkor,
ha magunkba tekintve közvetlenül ráébredünk
Öntermészetünkre, bizonyságot szerezve az
igazságra, hogy az Öntermészet nem-természet.
Messzire jutottunk, a tétlen agyaláson túlra.
Az ok és okozat egységének kapuja nyitva ezáltal,
és nem kettősen, nem hármasan, egyenesen fut az Út.
Ráébredve a nem-alak alakjára mint alakra,
akár megyünk, vagy jövünk, nem lehetünk másutt.
Ráébredve a nem-gondolat gondolatára mint gondolatra,
akár éneklünk, vagy táncolunk, a Dharma hangja vagyunk.
Milyen nagy és hatalmas a szamádhi
akadálytalan ege!
Milyen ragyogó és tiszta a Négyes Bölcsesség
tökéletes holdfénye!
Ebben a pillanatban mi többet kellene
még keresnünk?
Ahogy az Igazság örök nyugalma
megjeleníti magát nekünk,
ez a hely a Lótuszok földje és
ez a test a Buddha teste.
|