Dzogcsen : A négy jóga megkülönböztetésének dala |
A négy jóga megkülönböztetésének dala
Milarépa 2008.08.29. 21:42
Forrás: "Milarepa: Songs on the Spot" by Nicole Riggs
Leborulok a legfelsőbb guru lábaihoz!
A tárgyakra rögzült tudat a szamszára oka.
Ha magától megjelenőként ismered fel
A világos ön-éberséget, mely rögzültségtől mentes,
Megízleled az első jóga gyümölcsét: az egyhegyűséget.
Egyesek beszélnek és beszélnek az egyesítésről, de meditációjuk csupa fogalmiság;
Beszélnek és beszélnek okről és okozatról, de tetteik helytelenek;
Az ilyen szánalmas, megtévesztett meditációknak
Nincs helye az egyhegyűség jógájában.
A világos tudat maga, mely rögzültségtől mentes,
Természeténél fogva gyönyörteli és képzetek nélküli.
Ha felismered igaz lényegedet, mint ami a térhez hasonlóan tiszta,
Megízleled a második jóga gyümölcsét, az egyszerűséget.
Egyesek beszélnek és beszélnek a "nem sokasításról", de rengeteget sokasítanak;
Beszélnek és beszélnek a "kifejezhetetlenről", de rengeteg meghatározásuk van.
Az ilyen önmegszállott meditációknak
Nincs helye az egyszerűség jógájában.
A dharmatestben jelenség és üresség nem kettő,
A szamszára és nirvána egynek tapasztaltatik.
Ha tudod, hogy a Buddha és az érző lények azonosak,
Miként sokan mondták már: ez bizonyosan a harmadik jóga, az egy-ízűség.
Egyesek beszélnek és beszélnek az "egységről", de mégis meg akarnak magyarázni valamit.
Az ilyen ködös zavarodottságnak
Nincs helye az egy-ízűség jógájában.
A fogalmi gondolatok természetüknél fogva a nagy éberség;
Ok és okozat nem-kettős, önmagától megjelenő.
Ezek a három test,
És ezt tudni a negyedik jóga gyümölcse, a nem-meditáció.
Egyesek beszélnek és beszélnek a nem-meditációról, de mily elfoglalt is a tudatuk!
Beszélnek és beszélnek a "tiszta fényről", de mily homályos is a meditációjuk!
Az ilyen közhelyeknek
Nincs helye a nem-meditáció jógájában.
"Ó, milyen csodás tanács" - jelentette ki a Gutangból levő jógi.
|