Szürke Hegy Közösség
Dharma
 
Sásztrák
 
Egyéb
 
Újdonság
 
Mai Mantra
A létezők mind mulandók. Aki ezt látja, elfordul a szenvedés világától. A megtisztulás útja ez. (Dhammapada XX. 277.)
 
Buddha-számláló
Indulás: 2004-05-02
 
Sásztrák
Sásztrák : Szakja Pandita útmutatása a négy ragaszkodástól való elválásról

Szakja Pandita útmutatása a négy ragaszkodástól való elválásról

Szakja Pandita  2013.07.14. 15:34

Leborulok a nemes guru lábai előtt.


Minthogy megszereztük ezt a testet minden szabadsággal és előnyökkel, találkoztunk a Buddha értékes tanításaival és őszintén felkeltettük a helyes hozzáállást, itt az ideje hibátlanul gyakorlatba ültetni a Dharmát. Ehhez a szívünkbe kell emelni és gyakorlatba helyezni a négy ragaszkodástól elválást.

Mit foglal ez magában?

- nem ragaszkodni a jelenlegi élethez;
- nem ragaszkodni a szamszára három világához;
- nem ragaszkodni önérdekünkhöz;
- és nem ragaszkodni a dolgok és jellemzőik valamiféle tényleges valóságához.

További magyarázat:

Hasztalan a jelenlegi élethez ragaszkodni, mert olyan, mint buborék a vízen, és a halálunk ideje bizonytalan.

A szamszára három világa olyan, mint a mérgező gyümölcs: először ízletes, de végül ártalmas. Bárki ragaszkodjon hozzá, bizonyosan megtévedt.

Ragaszkodni önérdekünkhöz olyan, mint az ellenségünk gyerekét nevelni. Kezdetben örömet adhat, de végül romlásba vezet. Ugyanígy, ragaszkodni saját jólétedhez boldogságot hoz rövidtávon, de végső soron az alsóbb birodalmakba vezet.

A dolgok és jellemzőik igazi létezéséhez ragaszkodni olyan, mint vizet látni a délibábban. Egy pillanatra víznek tűnik, de nincs ott semmi iható. Ez a szamszárikus lét megjelenik a megtévedt elmének, ám amikor bölcs értelemmel megvizsgáljuk, semmit, egyáltalán semmit sem találunk, aminek eredendő önléte volna. Így eljutva arra a megértésre, ahol az elme nem tartózkodik a múltban, a jövőben vagy a jelenben, ismerj fel minden jelenséget, mint ami minden fogalmi összetettségtől természetes módon mentes.

Ha így cselekszel,
- amikor elhagyod a ragaszkodást a jelenlegi élethez, nem születsz többé az alsóbb birodalmakban,
- amikor elhagyod a ragaszkodást a szamszára három világához, nem születsz többé a létforgatagban,
- amikor elhagyod a ragaszkodást az önérdekhez, nem születsz többé srávakaként vagy pratjékabuddhaként,
- végül azzal, hogy elhagyod a ragaszkodást a dolgok és jellemzőik valóságához, gyorsan eléred a teljes és tökéletes buddhaságot.

Ezzel teljes Szakja Pandita hibátlan útmutatása a négy ragaszkodástól való elválásról, a magasztos Szacsen Kunga Nyingpo megvilágosodott szándékáról.

A magyar fordítást a Rigpa Translations (http://www.lotsawahouse.org/tibetan-masters/sakya-pandita/parting-four-attachments%20copy) angol változatából Hadházi Zsolt készítette. - See more at: http://www.buddhapest.hu/#sthash.E2RecQjq.dpuf
dfLeborulok a nemes guru lábai előtt.

Minthogy megszereztük ezt a testet minden szabadsággal és előnyökkel, találkoztunk a Buddha értékes tanításaival és őszintén felkeltettük a helyes hozzáállást, itt az ideje hibátlanul gyakorlatba ültetni a Dharmát. Ehhez a szívünkbe kell emelni és gyakorlatba helyezni a négy ragaszkodástól elválást.

Mit foglal ez magában?

- nem ragaszkodni a jelenlegi élethez;
- nem ragaszkodni a szamszára három világához;
- nem ragaszkodni önérdekünkhöz;
- és nem ragaszkodni a dolgok és jellemzőik valamiféle tényleges valóságához.

További magyarázat:

Hasztalan a jelenlegi élethez ragaszkodni, mert olyan, mint buborék a vízen, és a halálunk ideje bizonytalan.

A szamszára három világa olyan, mint a mérgező gyümölcs: először ízletes, de végül ártalmas. Bárki ragaszkodjon hozzá, bizonyosan megtévedt.

Ragaszkodni önérdekünkhöz olyan, mint az ellenségünk gyerekét nevelni. Kezdetben örömet adhat, de végül romlásba vezet. Ugyanígy, ragaszkodni saját jólétedhez boldogságot hoz rövidtávon, de végső soron az alsóbb birodalmakba vezet.

A dolgok és jellemzőik igazi létezéséhez ragaszkodni olyan, mint vizet látni a délibábban. Egy pillanatra víznek tűnik, de nincs ott semmi iható. Ez a szamszárikus lét megjelenik a megtévedt elmének, ám amikor bölcs értelemmel megvizsgáljuk, semmit, egyáltalán semmit sem találunk, aminek eredendő önléte volna. Így eljutva arra a megértésre, ahol az elme nem tartózkodik a múltban, a jövőben vagy a jelenben, ismerj fel minden jelenséget, mint ami minden fogalmi összetettségtől természetes módon mentes.

Ha így cselekszel,
- amikor elhagyod a ragaszkodást a jelenlegi élethez, nem születsz többé az alsóbb birodalmakban,
- amikor elhagyod a ragaszkodást a szamszára három világához, nem születsz többé a létforgatagban,
- amikor elhagyod a ragaszkodást az önérdekhez, nem születsz többé srávakaként vagy pratjékabuddhaként,
- végül azzal, hogy elhagyod a ragaszkodást a dolgok és jellemzőik valóságához, gyorsan eléred a teljes és tökéletes buddhaságot.

Ezzel teljes Szakja Pandita hibátlan útmutatása a négy ragaszkodástól való elválásról, a magasztos Szacsen Kunga Nyingpo megvilágosodott szándékáról.

A magyar fordítást a Rigpa Translations (http://www.lotsawahouse.org/tibetan-masters/sakya-pandita/parting-four-attachments%20copy) angol változatából Hadházi Zsolt készítette. - See more at: http://www.buddhapest.hu/#sthash.E2RecQjq.dpuf

Minthogy megszereztük ezt a testet minden szabadsággal és előnyökkel, találkoztunk a Buddha értékes tanításaival és őszintén felkeltettük a helyes hozzáállást, itt az ideje hibátlanul gyakorlatba ültetni a Dharmát. Ehhez a szívünkbe kell emelni és gyakorlatba helyezni a négy ragaszkodástól elválást.

Mit foglal ez magában?

- nem ragaszkodni a jelenlegi élethez;
- nem ragaszkodni a szamszára három világához;
- nem ragaszkodni önérdekünkhöz;
- és nem ragaszkodni a dolgok és jellemzőik valamiféle tényleges valóságához.

További magyarázat:

Hasztalan a jelenlegi élethez ragaszkodni, mert olyan, mint buborék a vízen, és a halálunk ideje bizonytalan.

A szamszára három világa olyan, mint a mérgező gyümölcs: először ízletes, de végül ártalmas. Bárki ragaszkodjon hozzá, bizonyosan megtévedt.

Ragaszkodni önérdekünkhöz olyan, mint az ellenségünk gyerekét nevelni. Kezdetben örömet adhat, de végül romlásba vezet. Ugyanígy, ragaszkodni saját jólétedhez boldogságot hoz rövidtávon, de végső soron az alsóbb birodalmakba vezet.

A dolgok és jellemzőik igazi létezéséhez ragaszkodni olyan, mint vizet látni a délibábban. Egy pillanatra víznek tűnik, de nincs ott semmi iható. Ez a szamszárikus lét megjelenik a megtévedt elmének, ám amikor bölcs értelemmel megvizsgáljuk, semmit, egyáltalán semmit sem találunk, aminek eredendő önléte volna. Így eljutva arra a megértésre, ahol az elme nem tartózkodik a múltban, a jövőben vagy a jelenben, ismerj fel minden jelenséget, mint ami minden fogalmi összetettségtől természetes módon mentes.

Ha így cselekszel,
- amikor elhagyod a ragaszkodást a jelenlegi élethez, nem születsz többé az alsóbb birodalmakban,
- amikor elhagyod a ragaszkodást a szamszára három világához, nem születsz többé a létforgatagban,
- amikor elhagyod a ragaszkodást az önérdekhez, nem születsz többé srávakaként vagy pratjékabuddhaként,
- végül azzal, hogy elhagyod a ragaszkodást a dolgok és jellemzőik valóságához, gyorsan eléred a teljes és tökéletes buddhaságot.

Ezzel teljes Szakja Pandita hibátlan útmutatása a négy ragaszkodástól való elválásról, a magasztos Szacsen Kunga Nyingpo megvilágosodott szándékáról.

A magyar fordítást a Rigpa Translations (http://www.lotsawahouse.org/tibetan-masters/sakya-pandita/parting-four-attachments%20copy) angol változatából Hadházi Zsolt készítette.

 
Bódhidharma
Főkapu
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
MONDO
Avagy: Kérdés-Felelet! (csak tagoknak)
 

RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-