Szürke Hegy Közösség
Dharma
 
Sásztrák
 
Egyéb
 
Újdonság
 
Mai Mantra
A létezők mind mulandók. Aki ezt látja, elfordul a szenvedés világától. A megtisztulás útja ez. (Dhammapada XX. 277.)
 
Buddha-számláló
Indulás: 2004-05-02
 
Sásztrák
Sásztrák : Szakja Pandita útmutatása a négy ragaszkodástól való elválásról

Szakja Pandita útmutatása a négy ragaszkodástól való elválásról

Szakja Pandita  2013.07.14. 15:34

Leborulok a nemes guru lábai előtt.


Minthogy megszereztük ezt a testet minden szabadsággal és előnyökkel, találkoztunk a Buddha értékes tanításaival és őszintén felkeltettük a helyes hozzáállást, itt az ideje hibátlanul gyakorlatba ültetni a Dharmát. Ehhez a szívünkbe kell emelni és gyakorlatba helyezni a négy ragaszkodástól elválást.

Mit foglal ez magában?

- nem ragaszkodni a jelenlegi élethez;
- nem ragaszkodni a szamszára három világához;
- nem ragaszkodni önérdekünkhöz;
- és nem ragaszkodni a dolgok és jellemzőik valamiféle tényleges valóságához.

További magyarázat:

Hasztalan a jelenlegi élethez ragaszkodni, mert olyan, mint buborék a vízen, és a halálunk ideje bizonytalan.

A szamszára három világa olyan, mint a mérgező gyümölcs: először ízletes, de végül ártalmas. Bárki ragaszkodjon hozzá, bizonyosan megtévedt.

Ragaszkodni önérdekünkhöz olyan, mint az ellenségünk gyerekét nevelni. Kezdetben örömet adhat, de végül romlásba vezet. Ugyanígy, ragaszkodni saját jólétedhez boldogságot hoz rövidtávon, de végső soron az alsóbb birodalmakba vezet.

A dolgok és jellemzőik igazi létezéséhez ragaszkodni olyan, mint vizet látni a délibábban. Egy pillanatra víznek tűnik, de nincs ott semmi iható. Ez a szamszárikus lét megjelenik a megtévedt elmének, ám amikor bölcs értelemmel megvizsgáljuk, semmit, egyáltalán semmit sem találunk, aminek eredendő önléte volna. Így eljutva arra a megértésre, ahol az elme nem tartózkodik a múltban, a jövőben vagy a jelenben, ismerj fel minden jelenséget, mint ami minden fogalmi összetettségtől természetes módon mentes.

Ha így cselekszel,
- amikor elhagyod a ragaszkodást a jelenlegi élethez, nem születsz többé az alsóbb birodalmakban,
- amikor elhagyod a ragaszkodást a szamszára három világához, nem születsz többé a létforgatagban,
- amikor elhagyod a ragaszkodást az önérdekhez, nem születsz többé srávakaként vagy pratjékabuddhaként,
- végül azzal, hogy elhagyod a ragaszkodást a dolgok és jellemzőik valóságához, gyorsan eléred a teljes és tökéletes buddhaságot.

Ezzel teljes Szakja Pandita hibátlan útmutatása a négy ragaszkodástól való elválásról, a magasztos Szacsen Kunga Nyingpo megvilágosodott szándékáról.

A magyar fordítást a Rigpa Translations (http://www.lotsawahouse.org/tibetan-masters/sakya-pandita/parting-four-attachments%20copy) angol változatából Hadházi Zsolt készítette. - See more at: http://www.buddhapest.hu/#sthash.E2RecQjq.dpuf
dfLeborulok a nemes guru lábai előtt.

Minthogy megszereztük ezt a testet minden szabadsággal és előnyökkel, találkoztunk a Buddha értékes tanításaival és őszintén felkeltettük a helyes hozzáállást, itt az ideje hibátlanul gyakorlatba ültetni a Dharmát. Ehhez a szívünkbe kell emelni és gyakorlatba helyezni a négy ragaszkodástól elválást.

Mit foglal ez magában?

- nem ragaszkodni a jelenlegi élethez;
- nem ragaszkodni a szamszára három világához;
- nem ragaszkodni önérdekünkhöz;
- és nem ragaszkodni a dolgok és jellemzőik valamiféle tényleges valóságához.

További magyarázat:

Hasztalan a jelenlegi élethez ragaszkodni, mert olyan, mint buborék a vízen, és a halálunk ideje bizonytalan.

A szamszára három világa olyan, mint a mérgező gyümölcs: először ízletes, de végül ártalmas. Bárki ragaszkodjon hozzá, bizonyosan megtévedt.

Ragaszkodni önérdekünkhöz olyan, mint az ellenségünk gyerekét nevelni. Kezdetben örömet adhat, de végül romlásba vezet. Ugyanígy, ragaszkodni saját jólétedhez boldogságot hoz rövidtávon, de végső soron az alsóbb birodalmakba vezet.

A dolgok és jellemzőik igazi létezéséhez ragaszkodni olyan, mint vizet látni a délibábban. Egy pillanatra víznek tűnik, de nincs ott semmi iható. Ez a szamszárikus lét megjelenik a megtévedt elmének, ám amikor bölcs értelemmel megvizsgáljuk, semmit, egyáltalán semmit sem találunk, aminek eredendő önléte volna. Így eljutva arra a megértésre, ahol az elme nem tartózkodik a múltban, a jövőben vagy a jelenben, ismerj fel minden jelenséget, mint ami minden fogalmi összetettségtől természetes módon mentes.

Ha így cselekszel,
- amikor elhagyod a ragaszkodást a jelenlegi élethez, nem születsz többé az alsóbb birodalmakban,
- amikor elhagyod a ragaszkodást a szamszára három világához, nem születsz többé a létforgatagban,
- amikor elhagyod a ragaszkodást az önérdekhez, nem születsz többé srávakaként vagy pratjékabuddhaként,
- végül azzal, hogy elhagyod a ragaszkodást a dolgok és jellemzőik valóságához, gyorsan eléred a teljes és tökéletes buddhaságot.

Ezzel teljes Szakja Pandita hibátlan útmutatása a négy ragaszkodástól való elválásról, a magasztos Szacsen Kunga Nyingpo megvilágosodott szándékáról.

A magyar fordítást a Rigpa Translations (http://www.lotsawahouse.org/tibetan-masters/sakya-pandita/parting-four-attachments%20copy) angol változatából Hadházi Zsolt készítette. - See more at: http://www.buddhapest.hu/#sthash.E2RecQjq.dpuf

Minthogy megszereztük ezt a testet minden szabadsággal és előnyökkel, találkoztunk a Buddha értékes tanításaival és őszintén felkeltettük a helyes hozzáállást, itt az ideje hibátlanul gyakorlatba ültetni a Dharmát. Ehhez a szívünkbe kell emelni és gyakorlatba helyezni a négy ragaszkodástól elválást.

Mit foglal ez magában?

- nem ragaszkodni a jelenlegi élethez;
- nem ragaszkodni a szamszára három világához;
- nem ragaszkodni önérdekünkhöz;
- és nem ragaszkodni a dolgok és jellemzőik valamiféle tényleges valóságához.

További magyarázat:

Hasztalan a jelenlegi élethez ragaszkodni, mert olyan, mint buborék a vízen, és a halálunk ideje bizonytalan.

A szamszára három világa olyan, mint a mérgező gyümölcs: először ízletes, de végül ártalmas. Bárki ragaszkodjon hozzá, bizonyosan megtévedt.

Ragaszkodni önérdekünkhöz olyan, mint az ellenségünk gyerekét nevelni. Kezdetben örömet adhat, de végül romlásba vezet. Ugyanígy, ragaszkodni saját jólétedhez boldogságot hoz rövidtávon, de végső soron az alsóbb birodalmakba vezet.

A dolgok és jellemzőik igazi létezéséhez ragaszkodni olyan, mint vizet látni a délibábban. Egy pillanatra víznek tűnik, de nincs ott semmi iható. Ez a szamszárikus lét megjelenik a megtévedt elmének, ám amikor bölcs értelemmel megvizsgáljuk, semmit, egyáltalán semmit sem találunk, aminek eredendő önléte volna. Így eljutva arra a megértésre, ahol az elme nem tartózkodik a múltban, a jövőben vagy a jelenben, ismerj fel minden jelenséget, mint ami minden fogalmi összetettségtől természetes módon mentes.

Ha így cselekszel,
- amikor elhagyod a ragaszkodást a jelenlegi élethez, nem születsz többé az alsóbb birodalmakban,
- amikor elhagyod a ragaszkodást a szamszára három világához, nem születsz többé a létforgatagban,
- amikor elhagyod a ragaszkodást az önérdekhez, nem születsz többé srávakaként vagy pratjékabuddhaként,
- végül azzal, hogy elhagyod a ragaszkodást a dolgok és jellemzőik valóságához, gyorsan eléred a teljes és tökéletes buddhaságot.

Ezzel teljes Szakja Pandita hibátlan útmutatása a négy ragaszkodástól való elválásról, a magasztos Szacsen Kunga Nyingpo megvilágosodott szándékáról.

A magyar fordítást a Rigpa Translations (http://www.lotsawahouse.org/tibetan-masters/sakya-pandita/parting-four-attachments%20copy) angol változatából Hadházi Zsolt készítette.

 
Bódhidharma
Főkapu
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
MONDO
Avagy: Kérdés-Felelet! (csak tagoknak)
 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!